Незважаючи на те, що дитина фальшиво співає пісні Чебурашки і слуху у нього немає;
незважаючи на те, що піаніно нікуди поставити і бабуся не може возити дитину «на музику»;
незважаючи на те, що дитині взагалі колись – англійська, іспанська, секція з плавання, балет і так далі …
Є причини все це подолати і все-таки вчити музиці по багатьом дуже вагомих причин, які повинні знати сучасні батьки:
1. Грати – це слідувати традиції. Музиці вчили всіх аристократів, російських і європейських. Музикування – це квінтесенція, апофеоз світських манер.
2. Музичні заняття виховують волю і дисципліну: займатися на інструменті треба постійно, регулярно і без перерв. Взимку і влітку, в будні і в свята. Майже з тим же завзяттям, з яким чемпіони тренуються в спортзалі і на ковзанці. Але на відміну від героїв спорту, граючи на роялі, не можна зламати ні шию, ні ногу, ні навіть руку. Увага, строгі батьки! Музика – це виховання характеру без ризику травми: як добре, що таке можливо!
3. Займаючись музикою, дитина розвиває математичні здібності. Він просторово мислить, потрапляючи на потрібні клавіші, маніпулює абстрактними звуковими фігурами, запам’ятовуючи нотний текст, і знає, що в музичній п’єсі як в математичному доказі: ні відняти, ні додати! Не випадково Альберт Ейнштейн грав на скрипці, а професора-математики Оксфорда складають 70% членів університетського музичного клубу. Увага, далекоглядні батьки майбутніх математиків і інженерів! Музикувати приємніше, ніж вирішувати складні завдання з-під репетиторської палиці.
4. Музика і мова – близнюки-брати. Вони народилися слідом один за одним: спочатку старший – музика; потім молодший – словесна мова, і в нашому мозку вони продовжують жити поруч. Фрази і пропозиції, коми і крапки, питання і вигуки є і в музиці і в мові. Грають і співають краще говорять і пишуть, легше запам’ятовують іноземні слова, швидше засвоюють граматику. Меломани-літератори Тургенєв і Стендаль, Борис Пастернак і Лев Толстой, Жан-Жак Руссо і Ромен Роллан, кожен з яких знав не один іноземну мову, рекомендують всім майбутнім поліглотам музику. Увага, мудрі батьки майбутніх журналістів і перекладачів! Спочатку було Слово, але ще раніше був Звук.
5. Музика структурована і ієрархічна: великі твори розпадаються на менші частини, які в свою чергу діляться на невеликі теми і фрагменти, що складаються з дрібних фраз і мотивів. Стихійне розуміння музичної ієрархії полегшує розуміння комп’ютера, також суцільно ієрархічного і структурного. Психологи довели, що маленькі музиканти, учні знаменитого Шініці Сузукі, не дуже щастило в розвитку музичного слуху і пам’яті, але зате обійшли своїх однолітків за рівнем структурного мислення. Увага, прагматичні батьки майбутніх IT-інженерів, системних адміністраторів і програмістів! Музика веде прямо до вершин комп’ютерних наук; не випадково фірма Microsoft вважає за краще співробітників з музичною освітою.
6. Музичні заняття розвивають навички спілкування або, як їх сьогодні називають, комунікативні навички. За роки навчання дитина-музикант познайомиться з галантним і дружнім Моцартом, йоржистим і атлетичним Прокоф’євим, навченим і філософічним Бахом і іншими персонами. Граючи, йому доведеться в них перевтілитися і донести до публіки їх характер, манеру відчувати, голос і жести. Тепер залишається один крок до таланту менеджера. Адже для нього чи не головне – розуміти людей і, користуючись своїм розумінням, управляти ними. Увага, амбітні батьки майбутніх засновників бізнес-імперій! Музика веде від серця до серця, і саме грізна зброя топ-менеджера – обеззброює посмішка «хорошого хлопця».
7. Музиканти Сердечна і і одночасно мужні. Як стверджують психологи, музиканти-чоловіки чутливі як дами, а музиканти-жінки стійки і тверді духом як чоловіки. Музика пом’якшує звичаї, але щоб в ній досягти успіху, треба бути мужнім. Увага, прозорливі батьки, які очікують допомоги і підтримки в старості! Діти, які займалися музикою, співчутливі і одночасно терплячі, і тому частіше готові подати своїм старим батькам той самий «стакан води».
8. Заняття музикою привчають «включатися по команді». Музиканти менше бояться страшного слова deadline – термін здачі роботи. У музичній школі не можна перенести на завтра або на тиждень вперед залік по ГАММОЮ або класний концерт. Положення артиста на сцені привчає до максимальної готовності «на замовлення» і дитина таким досвідом не завалить серйозний іспит, інтерв’ю при прийомі на роботу і відповідальний доповідь. Увага, неспокійні батьки! Музичні заняття в дитинстві – це максимальна витримка і артистизм на все життя.
9. Музичні заняття виховують маленьких «цезарів», які вміють робити багато справ відразу. Музика допомагає орієнтуватися в декількох одночасних процесах: так читає з аркуша піаніст відразу робить кілька справ – пам’ятає про минуле, дивиться в майбутнє і контролює настоящее.Музика тече в своєму темпі, і читає з аркуша не може перерватися, відпочити і перевести дух. Так само і авіадиспетчер, оператор ЕОМ або біржовий брокер стежить за декількома екранами і одночасно слухає і передає інформацію з кількох телефонів. Музика привчає мислити і жити в декількох напрямках. Увага, перевантажені і втомлені батьки! Дитині-музиканту буде легше, ніж Вам бігти за кількома життєвим доріжках і всюди приходити першим.
10. І, нарешті, музика – найкращий шлях до життєвого успіху. Чому? Див. Пп. 1-9. Не дивно, що музичним минулим відзначені багато знаменитостей: Агата Крісті своє перше оповідання написала про те, чому їй так важко грати на фортепіано на сцені; Кандолиза Райс, навпаки, найбільше любить грати на публіці у своєму сліпучому концертній сукні, а Білл Клінтон упевнений, що без саксофона ніколи не став би президентом.
Подивіться на успішних людей в будь-якій області, запитаєте, чи не займалися вони в дитинстві музикою, хоча б недовго і без особливого завзяття? Звичайно займалися.
І у нас є 10 причин наслідувати їхній надихає приклад.